• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Всеукраїнський конкурс дитячого читання «Книгоманія – 2014» («Найкращий читач України - 2014»)

Всеукраїнський конкурс дитячого читання «Книгоманія – 2014» («Найкращий читач України - 2014»)

2014-03-14

/Files/images/DSCF4355.jpg

Читання – це вікно, через яке читачі бачать і пізнають світ та самих себе.

/Files/images/DSCF4321.jpg

Навчання – головна праця учня і вона не може здійснюватися без бібліотеки.

Бібліотека у школі – це головний осередок інформації; бібліотекар – вихователь, який виховує в учнів інформаційну культуру, прагнення до пошуку інформації, виховує вдумливого читача. Важливо вже з наймолодшого віку прищеплювати навички самостійного пошуку інформації, формувати уміння її ефективного збору.

Головним фактором є атмосфера, яка панує в бібліотеці. У нашій бібліотеці створені неофіційні, майже домашні умови, затишок, відсутність поспіху,так необхідні для заспокоєння дитини. Це зона психологічного комфорту, де нема напруження, а є відчуття спокою, захищеності, почуття добробуту, якого не завжди вистачає багатьом дітям у їхніх родинах. У справі залучення дитини до книги всі дорослі повинні бути однодумцями – і бібліотекар, і педагоги, і батьки. Це справа і наша теж. Щорічно при плануванні роботи продумуються масові заходи, які б найбільш повно популяризували наявний книжковий фонд та виховували в учнів потребу в читанні та отриманні нової інформації. В творчих надбаннях бібліотеки – вистави для учнів молодшої та середньої ланки «Як берегти книгу». «Диво створене людиною». Кожен місяць бібліотека приділяє висвітленню вагомих дат у житті нашої держави, творчому доробку класиків української та світової літератури на «КАЛЕНДАРЮ – ВКЛАДКІ» та діючій виставці «ХРОНОГРАФ ІСТОРІЇ» який присвячений в цьому місяці :ГОЛОКОСТУ.КОНЦТАБОРАМ.МАСОВИМ ЗНИЩЕННЯМ. З метою максимального розкриття книжкового фонду у бібліотеці діє три постійно діючі виставки: «Мій рідний край – Україною зветься», «Наш край - історії скарбниця», «Легендарні постаті України». Оформляються книжкові виставки «Безцінні скарби Української класичної літератури», «ЇЇ книжки – добра насіння . Леся Українка» , «Злочин проти людства 1932-33р.,в Україні Черкаська обл..», «Книги які знають усе», «Світ навколо нас», «Цікава подорож до країни знань», «Словники й довідники наші друзі й помічники», «Найцікавіше про тварин», «Міфи та легенди», «Чарівний світ казок», «Казкове царство мудре господарство», та інші. Приділяється увага у вихованні бережливого ставлення до книги, особливо навчальної, почуття відповідальності за неї. Зараз , коли надходження підручників зменшилось, щорічно проводиться акція «Живи, книго!» В кожному класі діють пости бережливих. Вони слідкують за наявністю обкладинок, за чистотою підручників. В бібліотеці теж створено пост бережливих це такі учні : Алілуйко Діана, Прокопюк Валерія, Костяк Віталій, Черевань Альона. Вони разом з бібліотекарем проводять рейд – огляд стану підручників нашої школи. Визначають класи, які найкраще зберегли підручники. Згідно положення про Всеукраїнську акцію «Живи, книго!» були проведені такі заходи: рейди – перевірки підручників з метою бережливого відношення до навчальної книги, до людей, що її створили. Проведено бібліотечні уроки: « Правила користування книгою», «Твій друг – підручник», «Словники й довідники, наші друзі й помічники». Проведено цикл бесід з учнями на тему: « Звідки прийшла книга», «Скільки коштують державні підручники». У нашій бібліотеці було проведено ще такі масові заходи до тижня української мови та писемності: бібліотечна година « Диво створене людиною», дитячий ранок «Подорож у країну книг», літературна вікторина «Чи знаєте ви казки та їх героїв», літературний бліц – турнір «Чарівний світ казок», літературна композиція «Цікаві факти з життя письменника». Питання збереження книжок останніми роками все більше турбує. В бібліотеці проводилися бесіди з учнями про збереження книги «Моя книга – моє обличчя», «Історичні долі книги», «Як читати книгу». Але самою актуальною проблемою сьогодення стала проблема забезпечення процедур пошуку, доступу. Сучасна бібліотека повинна відповідати вимогам нового інформаційного суспільства. Зараз найбільш цінними стають зручність і швидкість доступу без урахування місця розташування власників інформаційних ресурсів. Таким чином бібліотеки не повинні бути обов’язково сховищами інформаційних ресурсів. Сучасні цілі шкільної бібліотеки це забезпечення вільного і широкого доступу всіх користувачів до інформаційних ресурсів. Саме широке впровадження сучасних інформаційних технологій в бібліотечну справу створить нові, можливості для більш активного й ефективного розвитку освіти. Настав час створити в шкільній бібліотеці умови, які б стимулювали самоосвіту і саморозвиток особистості дитини, потреби в самостійному пошуку, відборі та використанні інформації. Усе це сприяє інформаційній підтримці шкільної програми, активізації навчальної діяльності. Шкільна бібліотека постійно знаходиться в пошуках нових форм і методів роботи. Зважаючи на загальне зниження рівня культури читання, розвиваючи творчість читачів і збільшуючи мотивацію до читання, нашій школі запропонували взяти участь в Всеукраїнському конкурсі дитячого читання «КНИГОМАНІЯ 2014». Організатори Конкурсу: Громадська організація «Форум видавців», Національна бібліотека України для дітей, Українська бібліотечна організація, Українська асоціація видавців та книго розповсюджувачів. Участь у проекті буде сприяти створенню позитивного образу учня, який читає,сформує в учнів учасників проекту відчуття радості читання, як творчого процесу, буде сприяти розвитку шкільної бібліотеки, як ресурсного інформаційного бібліотечного центру, збільшить число читачів бібліотеки, збільшить число родин, які читають. Завдання конкурсу - познайомити учнів із найкращими зразками художньої літератури, показати велич рідної мови,навчити їх співпереживати героям книжок, стимулювати дитячу фантазію.

/Files/images/PIC_0692.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 174